Een pareltje onder de prentenboeken

Karin Hazendonk 08 september 2020 Auteur
Als volwassene ontzettend genieten van een prentenboek. Dat hebben Dani en Ilaria bereikt met De kleine schatzoeker.

Nora wil dolgraag weten waarom papa en mama al die verre reizen hebben gemaakt.
‘Om een schat te zoeken,’ antwoordt papa.
Nora is ontzettend nieuwsgierig wat die schat zal zijn en samen met poes Bindy gaat ze op reis. Op zoek naar de schat van papa en mama. Nora reist met Bindy de hele wereld rond en ontmoet heel veel dieren die ieder hun eigen schat hebben. Maar … de schat van papa en mama heeft ze nog steeds niet gevonden.

Dit boek is een waar kunststukje geworden. Tekeningen en tekst zijn perfect op elkaar afgestemd. De tekeningen zijn heel herkenbaar voor de allerkleinsten. Iedere papa of mama, opa of oma die dit boek voorleest, zal Nora in zijn/haar hart sluiten.

‘Dag, mevrouw Giraffe. Hebt u hier in de Serengeti toevallig een schat?

Alle dieren die Nora ontmoet hebben hun eigen schat, maar zal Nora na alle reizen haar eigen schat vinden?
Dat ga ik niet vertellen, maar wat ik wel wil zeggen, is dat de mooie boodschap in dit prentenboek de waarde van het verhaal nog meer verhoogt.

Meer recensies van Karin Hazendonk