Zoektocht

Karin Hazendonk 03 november 2019 Auteur
Jim is alles kwijt.
Hij wordt wakker in zijn ouderlijk huis in België en alle herinneringen van de laatste twee jaar is hij kwijt. Alles wat hij ooit heeft gekend, is weg. Zijn vrouw Iris, zijn gerenommeerde patisserie in Londen en zijn leven.
Jim lijkt een andere man te zijn geworden en hij heeft geen flauw idee waarom. De enige zekerheid die hij heeft, is zijn zoon Vince die bij hem woont, maar de verstandhouding is meer dan slecht. Langzaam maar zeker ontrafelt hij de geheimen die hij schijnbaar in zijn leven met zich meedraagt.

Ik las dit boek voor de leesclub van Thrillers & more. Mijn dank ook aan Hamley Books

Sandra heeft een prettige schrijfstijl en neemt je vanaf het begin mee in het verhaal van Jim.
Verzin het maar. Een man die in één klap zijn hele leven verliest. Door de terugblikken naar het verleden kom je er langzaam achter wat er werkelijk is gebeurd.
Het toewerken naar de uiteindelijke plot vond ik wat langzaam en met iets te veel herhalingen. Toch bleef het verhaal wel boeien en wilde ik weten hoe het af zou lopen.
De plot werd pas in het laatste deel van het boek, de waarheid, onthult. Dat ging wat mij betreft in een sneltreinvaart en ik had toch wel het gevoel dat het een beetje was afgeraffeld. Ik bleef met vragen zitten.
Ondanks de lichte teleurstelling neemt het niet weg dat ik Kwijt met veel plezier heb gelezen en krijgt een welverdiende 4****

Sandra J. Paul schrijft boeken en kortverhalen met een paranormaal, psychologisch tintje. Eerder verschenen thrillers zijn Azerty en Moordspel. Daarnaast schrijft Sandra ook onder de naam Joanne Carlton (Hartslag)

Meer recensies van Karin Hazendonk