Wisselende kwaliteiten

Karin Marcellina 15 februari 2020
De onzekere Anouk leert de knappe charmante Sven kennen op een personeelsfeest. Ze krijgen een relatie en na enige tijd vraag Sven haar om bij hem te komen wonen in zijn woning aan het strand van Kijkduin. Anouk aarzelt; het is haar tweelingzus Miranda die haar adviseert om de stap te wagen. Al snel ontdekt ze de vreemde hobby van Sven en dan zijn er nog de mysteries die het verleden van Sven omringen. Wat zijn de intenties van Sven en zijn ze wel zo liefdevol als hij ze doet voorkomen?

Ongenadig is de zesde thriller van Karin Hazendonk. Het boek is vlot leesbaar door de korte hoofdstukken en het makkelijke taalgebruik. Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Dit is goed gedaan en zorgt er voor dat het verhaal interessanter en spannender wordt om te lezen. Alleen het verhaal van hoofdpersonage Anouk wordt vanuit het ik perspectief verteld, voor de overige personages is gekozen voor een perspectief vanuit de derde persoon.

Vooral in het eerste gedeelte is Ongenadig een spannende thriller die soms te gedetailleerd is waardoor bepaalde elementen in het verhaal een horrorachtig tintje krijgen. Naarmate het verhaal vordert valt op dat een aantal personages niet goed is uitgewerkt en soms is niet duidelijk wat de waarde van het personage voor het verhaal is.

De aanloop naar het plot komt ongeloofwaardig over. Het plot zelf is zeer verrassend.

Een thriller met wisselende kwaliteiten, spannend, maar soms te gedetailleerd en niet alle personages zijn even goed uitgewerkt.

Meer recensies van Karin Marcellina