Sterke meisjes die nog niet weten hoe sterk ze zijn

Karin773 04 juni 2020
Kiera Cass is mijn favoriete auteur en ik was daarom ook erg blij toen ik hoorde dat er eindelijk een nieuw boek van haar zou verschijnen. De Selectie serie is mijn favoriete serie ooit en ik vond haar standalone 'Siren' ook erg mooi. Ik was heel erg benieuwd naar alle nieuwe personages die ik zou ontmoeten in haar nieuwe verhaal.

'De Beminde' gaat over Hollis Brite. Zij is een meisje van adel en woont in het kasteel Keresken waar ook de jonge koning Jameson woont. Jameson is op zoek naar zijn koningin en valt voor Hollis. Hollis is hier eerst erg blij mee, maar dan beseft ze zich hoe het leven als koningin zal zijn en hoeveel druk er op haar zal komen te staan. Wanneer er dan een vreemdeling in het paleis komt waarmee Hollis zich verbonden voelt gaat Hollis twijfelen of de vrouw van Jameson worden een droom of juist een nachtmerrie is...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op het begin een beetje de diepte miste in het verhaal en dat ik niet zo goed begreep waar het heen ging. Je duikt midden in de romance van Jameson en Hollis en daardoor miste ik precies het deel waarom ze zo op elkaar verliefd werden, want een duidelijke romance zelf komt er niet echt in terug. Na ongeveer 40 bladzijdes kreeg het verhaal meer vorm en richting en werd het wel heel interessant. Het verhaal speelt zich af in een land genaamd Coroa. Dit land heeft zijn eigen geschiedenis en gebruiken en gedurende het verhaal krijg je steeds een beetje meer hiervan te zien, wat ik erg leuk vond. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer ik in het verhaal werd gezogen. Cass' haar schrijfstijl is zoals altijd vlot en leest daarom makkelijk en snel. Er volgde vele plotwendingen, waardoor het verhaal zich op een mooie manier ontwikkelde. Op het einde komt een cliffhanger wat mij zo erg nieuwsgierig maakt naar het vervolg!

Er komen redelijk wat personages voor in de Beminde en niet heel veel personage hebben diepgang, want we krijgen weinig achtergrond van hen te zien, wat ik wel een beetje jammer vond. Op het begin voelt Hollis ook een beetje zo aan, maar hoe verder in het boek, hoe beter je haar leert kennen en stiekem ben ik wel een beetje van haar gaan houden. Ze is precies zoals Kiera Cass haar in de introbrief aan het begin van het boek beschrijft: 'een sterk meisje die nog niet weet hoe sterk ze is'. Hollis maakt gedurende het verhaal veel ontwikkelingen door, wat erg mooi is om te zien. Ze gaat haar hart volgen en doen wat zij zélf denkt dat goed is. Ik ben heel erg benieuwd hoe deze ontwikkelingen zich doorzetten in het vervolg van deze duologie, want ik kan niet wachten om meer van Hollis als sterke jonge vrouw te lezen.

Over het algemeen vond ik het een goed boek. Als het iets langer was geweest had het het verhaal denk ik goed gedaan, doordat de personages meer tijd kregen om uitgediept te worden. Soms vond ik de tijdverloop wel vreemd, want voor mijn gevoel speelt het hele boek zich binnen één of anderhalve maand of, ook al staat dit nergens echt duidelijk beschreven. Maar ik heb weer genoten van de schrijfstijl en worldbuilding van Kiera Cass met mooie personages. Het was niet zoals ik had verwacht, maar wel heel mooi en natuurlijk schreef Cass weer een mooie romance. Ik kan niet wachten op het vervolg!

Meer recensies van Karin773