Koffiebroodjes

LauLauBooks 20 augustus 2020
“There are some things that can’t be changed with words. Some things have to be seen. They have to be felt.”

Dit boek is niet perfect, maar het is ook zeker niet verkeerd. Het is een goed debuut. Ik heb er heel erg van genoten en kan niet wachten om het volgende deel te lezen. Het liefst samen met een koffiebroodje. Door dit boek heb ik daar echt zoveel zin in.

Het leukste aan dit boek vond ik de personages. Vooral Lou. Ze is wild, totaal geen dame, strijdvaardig en zoveel slimmer dan ze lijkt. Ze trekt zich ook niks aan van de maatschappij en de mensen om zich heen, ze maakt haar eigen plannen. Wat haar soms een beetje zelfzuchtig maakt. Ik heb echt zo vaak om haar moeten lachen. Haar houding, haar opmerkingen, echt perfect. Ze gaat echt overal tegen in en kent geen enkele schaamte.

Reid vond ik in tegenstelling tot Lou nogal voorspelbaar. Hij deed me denken aan Garrett van de Talon Saga. Je wist vanaf de eerste pagina al wat je van hem kan verwachten. Toch vond ik het niet erg om over hem te lezen. Hij mag dan wel voorspelbaar zijn, maar hij heeft toch ook nog wel een eigen karakter, die je soms nog wel weet te verrassen.

Mijn favoriete element van dit boek was wanneer Lou en Reid samen waren. Ik kon daar echt zo van genieten. Het was vooral grappig om te lezen hoe Reid zich totaal geen houding wist te geven bij Lou. En toch wisten ze een sterkere band met elkaar te krijgen. Het was mooi om te lezen hoe ze dichter naar elkaar toe groeiden, terwijl hun werelden niet meer van elkaar kunnen verschillen.

Een paar elementen in dit boek waren voorspelbaar, maar dat hoeft niet perse verkeerd te zijn, als ze maar goed zijn uitwerkt. Wat ik wel vond dat er is gebeurt. Ook al miste ik wel de nodige uitleg over de wereld en hoe de magie werkt. In dit boek hebben we meer over de chasseurs geleerd dan over de heksen, terwijl beide hoofdpersonages met de heksen te maken hebben. Ik vond het echt jammer dat dat niet beter uitgewerkt was, omdat ik denk dat daar een interessante wereld verborgen ligt. Hopelijk gaat het tweede deel hier dieper op in.

Ik wou het zo graag goed blijven vinden, maar ik miste al de uitleg van de magie en toen kwam er ook steeds niet achter wat er nu met Lou in het verleden was gebeurt, wat me toch best wel belangrijk leek, dat ik me toch wel zorgen begon te maken over het verhaal. Ik vond het gewoon zo zonde van een goed boek, als het de nodige achtergrondinfo zou missen, maar gelukkig bleek dat er wel te zijn alleen veel later dan ik had verwacht.

Ondanks dat er wat elementen ontbraken en niet alles even goed was uitgelegd, heb ik toch enorm van dit boek genoten. Het boek bevat de nodige spanning, je voelt het toenemen hoe verder je in het boek komt. Het beschikt over een interessante strijd tussen goed en kwaad, zowel innerlijk als erbuiten en het verhaal is complexer dan je denkt. Het weet je te verrassen.

Ook moet ik even kwijt hoe leuk personage ik Ansel vind. Hij is net een lammetje en je wilt hem zo graag beschermen.

Meer recensies van LauLauBooks