Wanneer de dood je hele leven is

Lizzzy 06 november 2023
Al aan het begin kreeg ik een déjà vu gevoel. Ik kan me herinneren iets soortgelijks gelezen te hebben. Ook over een medewerker van een mortuarium…

Afijn, ditmaal gaat het om obductie-assistente Cassie Raven.
Geval harde buitenkant, zacht van binnen.
Ze heeft een verleden vol met drugs, ongein en leven in kraakpanden. Totdat lerares Geraldine Edwards haar helpt bij het vinden van haar weg en ze zo op het rechte pad belandt.
Wanneer dezelfde docente op de tafel verschijnt tijdens haar werk in het mortuarium, komen er allerlei emoties uit het verleden naar boven.
Was de dood van Geraldine wel een ongeluk? Het lichaam vertelt Cassie een ander verhaal. En hoe zit het eigenlijk met haar verloofde en haar zoon?

Het boek telt maar liefst 53 hoofdstukken, waarvan ook delen vanuit het perspectief van een betrokken politie agente zijn geschreven.
Het lezen ging voor mij best moeizaam. Niet door de schrijfstijl, want die was heel fijn. Het verhaal was echter her en der stroperig en er zat weinig vaart in. Er gebeurde me net iets te weinig en er was geen blijvende onderliggende spanning. Voor een thriller stelde mij dit enigszins teleur.
Het plot zat goed in elkaar, maar was naar mijn smaak iets te ingewikkeld en wat vergezocht.

Meer recensies van Lizzzy