Ciao Sicilia

Lizzzy 25 juli 2019
Achterflap
Op het moment dat Anne de envelop in een brievenbus laat vallen, weet ze dat ze nooit meer terug kan. Haar werk als chocolatier, haar echtgenoot Benny en haar vriendschap met Daan, alles moet ze achterlaten. Haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Ze vertrekt naar het Italiaanse eiland Sicilië in de hoop dat ze daar nooit gevonden wordt...

Recensie
Marelle Boersma is een bestsellerauteur die ik al langere tijd volg. Zowel op social media als in real life. En dan niet op een stalker manier hoor ;)
Zo ben ik namelijk mee geweest met de schrijfweek op Ameland, waar de mooie verhalenbundel 'Paal 15' onder haar leiding ontstaan is. Ook heb ik een thriller-middag bijgewoond waar zij samen met Antoinette Kalkman een boekje open deed (sorry kon het niet laten) over het schrijversvak en de recent opgerichte Thrilleracademie. De derde keer dat ik haar tegenkwam was op de boekpresentatie van 'Ciao Sicilia'. Degene die Marelle ook online volgen, weten dat zij regelmatig berichten eruit gooit die de nieuwsgierigheid flink aanwakkeren. Zo deed ze dit ook op weg naar het uiteindelijke verschijnen van deze ik-vertrek thriller.
Mijn exemplaar brandde dan ook in mijn tas op de terugweg. Vol verwachting was ik er thuis direct in begonnen. Mijn gevoel werd bevestigd, wederom een gave thriller met een sterke vrouw in de hoofdrol. Ik hou er zo van.
Door haar vlotte pen zit je gelijk vanaf de eerste bladzijde in het verhaal. Wanneer Anne op een duistere manier vlucht van haar dominante vriend Benny, lijkt het even alsof ze hierna zorgeloos haar nieuwe leven in Modica op kan bouwen. Natuurlijk is bij Marelle niets wat het lijkt, dus al gauw komt de spanning weer terug in het verhaal. Waar zijn de inwoners zo bang voor en door wie wordt ze in de gaten gehouden? Haar verleden baant zich langzaamaan een weg terug naar haar nieuwe heden. Een heden waarin ze nieuwe vrienden maakt, die haar passie voor chocolade delen. Hierdoor kan ze aan de slag in hun chocolaterie en wordt ze geïnspireerd door de rol die chocolade inneemt in het leven van de dorpelingen.
Het eiland Sicilië en het dorp Modica worden levensecht omschreven, je waant je echt daar in die kronkelstraatjes met de brandende zon op je gezicht en de geur van bittere chocolade in je neus. Hoe kan het ook anders, aangezien Marelle haar verhalen letterlijk achterna reist. Zo heeft ze tijdens het schrijven van deze thriller ook wat dagen doorgebracht in Modica. Hierdoor is de setting perfect neergezet.
Mooie karakters, perfecte setting, de nodige romantiek en spanning, wat onverwachte wendingen en je hebt een zeer tevreden lezer met korte nachten.
Nu al benieuwd naar haar volgende ik-vertrek thriller die zich afspeelt in Cornwall, Zuid Engeland. Zelf ben ik in die regio geweest tijdens een stage, dus zeer benieuwd hoe ze die omgeving neer gaat zetten. Haar kennende zal het een wereld van herkenning zijn, waarbij je meegezogen wordt in het verhaal en samen met de hoofdpersoon vertrekt naar een ander land.

Meer recensies van Lizzzy