Historie, spanning, romantiek en intriges

Lucette 08 mei 2024
Emma wil iets anders met haar leven. Op dat moment komt de advertentie van Hortense Deveraux op haar pad. Zij zoekt een gezelschapsdame en Emma reist samen met haar hond af naar deze markante vrouw in Zwitserland.

Het verhaal begint als een heerlijke feelgood. De schrijfstijl is soepel en je verveelt je geen moment. Emma wel, zij is al snel een beetje klaar met het eentonige leventje van Hortense, terwijl haar allerlei leuke uitjes beloofd waren.

Al snel komt hier verandering in en start zowel in het heden als in het verleden een spannend verhaal. Er komen telkens nieuwe en verrassende gebeurtenissen voorbij, vragen waarop je liefst meteen een antwoord zou willen weten. Het verhaal is afwisselend, waardoor het boeiend blijft.

Er is gebruik gemaakt van waargebeurde feiten, je wordt meegenomen in een stukje van de geschiedenis van ons koningshuis, waardoor het extra leuk is om te lezen. En het is zo geschreven, dat ik best geloof dat het zo gegaan zou kunnen zijn.

Deze spin-off is volledig los te lezen van De Alfa-vrouwen trilogie, maar als je bekend bent met de trilogie, staat je een aantal verrassende ontmoetingen te wachten.

Het geheim van Amsterdam is een veelzijdig verhaal met historie, spanning, romantiek en intriges.

Meer recensies van Lucette