Soepel lezend, pakkend laatste deel

Lucette 27 augustus 2023
Deel 3 van De Alfa-vrouwen trilogie speelt zich af in Mayfair, Londen. Beatrice, Charlene en Gerry hebben hun intrek genomen in The Ritz, in afwachting van de aankomst van de Caramba.

Meteen bij de start van het verhaal word je weer op een heel aangename manier meegenomen in de perikelen rondom de Caramba. Er komen telkens nieuwe feiten aan het licht over de oldtimer en daarmee ook over de familiegeschiedenis van de dames én wellicht over de verdwijning van Chantal.

Het is Nan Adams weer gelukt een afwisselend, spannend en boeiend verhaal te schrijven. Ondanks de talrijke personages uit heden en verleden en de vele feiten die voorbij komen, is het een duidelijk verhaal dat ontspannen leest. Het verhaal speelt afwisselend in het heden en verleden. Dat geeft een fijne stimulans om steeds nog een hoofdstuk erbij te pakken, want je wilt toch echt wel weten hoe het verder gaat.

Wel zou ik aanraden eerst de beide andere delen van de trilogie te lezen, dit maakt dat het verhaal nog beter tot zijn recht komt.

Het derde deel van deze trilogie leest nog fijner dan de voorgaande delen en sluit het verhaal rondom de Caramba heel mooi af. Alle vragen uit de eerste twee delen zijn beantwoord.

Ben je liefhebber van een soepel lezend, pakkend verhaal met geschiedenis, spanning en een beetje romantiek? Dan is De Alfa-vrouwen trilogie zeker een aanrader!

Meer recensies van Lucette