November

Lucette 28 februari 2024
In November leer je Poppy en haar gezin kennen. Het lijkt allemaal ideaal: ze hebben alles wat hun hartje begeert en genieten van het leven en van elkaar. Dan gebeurt er iets dat hun leven totaal op zijn kop zet.

De ondertitel ‘Als liefde het slechtste in je bovenhaalt’ zorgt ervoor dat je nieuwsgierig wordt naar wat dat slechte dan kan zijn.

De korte inhoud van het verhaal laat je volledig in het duister tasten over het werkelijke verloop ervan. Zoals we inmiddels gewend zijn van de verhalen van Jerrad Hoff, word je van de ene in de andere emotie geworpen en kun je niet anders dan enorm meeleven met de hoofdpersonen.

Gelukkig komt er naast hele schokkende dingen, ook veel moois voorbij. Onvoorwaardelijke liefde is de rode draad door het verhaal. De bijzondere (en steeds wisselende) omgeving waarin het verhaal zich afspeelt wordt uitgebreid beschreven, waardoor je het verhaal voor je ziet en er middenin zit.

De gebeurtenissen in het boek zijn zo heftig, dat ik na het lezen ervan er nog niet uit ben of ik sympathie kan opbrengen voor de keuzes van Poppy. In het verhaal past het mooi, maar haar daden daar kun je wel wat van vinden. Wat dat dan precies is, dat kun je het beste zelf gaan ontdekken door het boek te lezen.

Meer recensies van Lucette