Verbazing, gruwel, romantiek en wraak

Lucette 11 januari 2023
In Waar de wolken eindigen maken we kennis met Roma, zij neemt bedrijven over in de Amerikaanse amusementsindustrie. Dit doet ze op zeer ongebruikelijke wijze.

De start van het boek was even lastig. Er komen meteen zoveel personen langs, dat je gemakkelijk het spoor bijster raakt. Wanneer je door hebt hoe het verhaal ongeveer in elkaar zit (niet de clou, die komt past veel later), leest het weer prettig weg, zoals we van Jerrad Hoff gewend zijn.

We lezen het verhaal van Roma en later ook dat van Morgan. Wat precies de rol is van beide dames, blijft eerst nog wat onduidelijk. Zo nu en dan gaan we terug naar het verleden, naar de jeugd van Roma. Hierdoor worden haar beweegredenen steeds duidelijker en ontvouwt het verhaal zich beetje bij beetje.

In Waar de wolken eindigen word je heen en weer geslingerd tussen verbazing, gruwel, romantiek en wraak. Dit maakt dat je tegelijk door wilt lezen en dat het zo nu en dan ook even genoeg is, het verhaal moet bezinken.

Over het eind wil ik niet al teveel zeggen, behalve dat deze het verhaal mooi afsluit maar tegelijkertijd ook genoeg ruimte laat voor een vervolg, dus wie weet mogen we op een later moment verder genieten van de belevenissen van Roma?

Meer recensies van Lucette