Nog fijner dan deel één

Lucette 12 december 2022
Deel twee in De Alfa-vrouwen serie gaat door waar het eerste deel, Bellagio, stopte. Deze keer krijgen we het verhaal te horen van Chantal, de verloren gewaande tante van Geraldine en tweelingzus van haar moeder Charlene.

Er zijn dagboeken van Chantal gevonden in de Caramba, de auto die in het eerste deel na jaren plotseling opdook.

Doordat het verhaal naadloos doorloopt, zit je meteen weer in de juiste sferen. Malibu neemt je mee in een boeiend en spannend verhaal. Door de toegankelijke schrijfstijl, de korte hoofdstukken en de wisseling tussen de tegenwoordige tijd en het verleden, leest het boek heel vlot. Je nieuwsgierigheid wordt telkens weer geprikkeld.

Het boek is weggezet in het genre feelgood. Toch zou ik het eerder een spannende roman noemen. Feelgood draait meestal om een liefdesverhaal, maar Malibu is zoveel meer. Er komen historische feiten voorbij die heel belangrijk zijn voor het verhaal. Malibu draait ook om (familie)relaties, macht en de gevolgen van politieke gebeurtenissen.

Het slot was voor mij vrij onverwacht, ik had geen idee hoe het zou aflopen. Malibu vond ik nog fijner lezen dan Bellagio, kom maar op met dat derde deel!

Meer recensies van Lucette