Omvergeblazen.

Mariette 10 augustus 2022
Ik heb dit jaar al veel goede boeken gelezen, maar zo bijzonder als dit boek nog niet. In het boek lopen twee verhaallijnen door elkaar: die van een logboek door schrijver Auke van der Hulst, en die van het boek waar deze schrijver mee bezig is. Allebei met heel veel kernthema's, zoals liefde, ouderschap, dood, verlies. Het ene verhaal is lineair, het andere herhaalt zich soms. Daardoor lees je hetzelfde verhaal tot drie keer aan toe. Wat een lef van de schrijver! En het boeit nog ook. Daarnaast spelen beide boeken zich af in de toekomst. Normaal gesproken totaal niet mijn genre, maar ook dit is hier heel boeiend geschreven. Daarnaast heb ik regelmatig ontzettend moeten lachen, maar ben ik ook erg ontroerd geweest. Zonder verder spoilers weg te geven: als je van bijzondere boeken houdt en niet bang bent voor dikke pillen: lezen, dit boek!

Meer recensies van Mariette