Weer een erg goed deel!

marleest4 29 maart 2024
Alweer een tof deel in deze serie!

De thema's in deze serie zijn niet van de lucht; Kovach schuwt de zware thema's als misbruik en onderdrukking niet. Ook in dit deel maak je kennis met een onderdrukte vrouw; in de proloog wordt Susan Wheeler met veel dreiging door haar man naar huis gebracht, nadat hij in de kroeg waar hij haar heeft "gevonden" de man met wie ze was een klap heeft verkocht. Dat er ook een andere vrouw bij was en Susan hem meermaals verzekerde dat het gewoon een vriend was, deed hem niks.

Vervolgens spring je een klein halfjaar in de tijd. Ondertussen is er sprake van een scheiding tussen Susan en Ryan. Maar dan komt Susan niet opdagen om haar zoontje Rory van de crèche te halen...

Wat volgt is wederom een spannende klopjacht om de vermiste vrouw op tijd te vinden. Ondertussen leer je steeds meer mensen om haar heen kennen en iedereen lijkt iets voor de politie achter te houden. Zo word je als lezer lekker van hot naar her geslingerd in je verdenkingen; ik houd ervan! Zeker omdat Kovach al die verschillende verdenkingen wel degelijk geloofwaardig weet te maken. Hierdoor blijft het echt een puzzel en wordt het geen warboel.

Stukje bij beetje komen Gina Harte en haar team dichter bij de waarheid. Maar dan verdwijnt ook Susans dochter Phoebe.. Op dit punt weet je als lezer even meer dan de politie; wat de spanning alleen maar hoger maakte. Als bij een echte horrorfilm kreeg ik de neiging om te schreeuwen tegen Phoebe in mijn boek. Nee, doe dat nou niet!

Ook de privélevens van Gina Harte en de andere leden van haar team worden verder uitgediept. Hun verhalen krijgen daarin ditmaal echt weer een laagje toegevoegd. In eerdere delen vond ik langzamerhand dat de gebeurtenissen uit het privéleven van met name Gina te veel in herhaling vielen of wat ongeloofwaardig werden, maar dit keer vind ik het echt weer iets toevoegen.

Ik heb genoten, meegepuzzeld en schuin over de bladzijden gelezen richting de climax, want ik had echt geen idee wie de dader kon zijn! Uitstekend gedaan! De vlotte schrijfstijl van Kovach helpt hier uiteraard ook weer in mee. Je vliegt door het verhaal en je leest zo nog even 'één hoofdstuk'. Voor je het weet, is het boek uit!

Meer recensies van marleest4