Stof tot nadenken

M.G. Pauwels 03 mei 2021
Ik ontving Kamp Alpha 2021 De Nieuwe Wereld en keek er naar uit het te lezen. Het is duidelijk een opvolger van 2020, want ik zou dit boek niet lezen voor het andere gelezen te hebben.
In dit deel van de Kamp Alpha serie staat een paradox centraal. Sommige bewoners willen er ontsnappen. Enkele buitenstaanders willen er dan weer in. Ondertussen wordt het duidelijk dat het kamp deel is van een groter geheel.
Het boek is brandend actueel en bewijst dat je niet voor iedereen goed kon doen. Over het verhaal ga ik niet meer vertellen, omdat ik geen spoilers wil geven en ik daar een held in ben.
Ik bleef op het einde van het boek, in tegenstelling tot het vorige, met een pak vragen achter. Dit boek voelt voor mij duidelijk aan als een soort van tussenstuk.
Bepaalde stukken konden volgens mij een beetje beter uitgewerkt worden. Naar mijn gevoel werd het einde een beetje afgerateld.
Net zoals het vorige deel is dit boek vlot geschreven. Het leest vlot weg. Ik miste ergens toch wel een stukje de spanning van het vorige. Daarom geef ik dit boek graag de volle vier sterren en kijk ik uit naar een eventueel deel drie ... Of ook niet, want misschien moeten we soms aanvaarden dat we niet altijd weten hoe iets afloopt.

Meer recensies van M.G. Pauwels