Een aanrader, nu met Halloween in aantocht is het een geweldige boekentip!

RBogerd 04 oktober 2019
Samenvatting
Het verhaal begint in de klas van Kasper tijdens het einde van het laatste jaar van de lagere school waar meester Patrick de vraag stelt: ‘Goed, wie van jullie is weleens bang?’ Niemand geeft antwoordt en dan begint de meester zelf te vertellen waarbij bang voor is. Zelf is hij bang voor twee pestkoppen uit zijn straat: Stijn en Richard maar verteld dit niet, ook bang om wat anderen en vooral Ellie daarvan zullen denken. Na enkele angsten te hebben aangehoord geeft de meester de opdracht mee om in de komende week een werkstuk te maken van hun grootste angst en deze te onderbouwen op minimaal vier A4-tjes en deze tegelijk de baas te worden.
Na de les gaan Kasper en zijn beste vriend Dennis naar de speelgoedwinkel om iets te kopen om mee te spelen in de extreme hitte die op dat moment heerst. Tijdens het uittesten van dit speelgoed worden ze betrapt op het spelen op een zeer oude begraafplaats door een enge oude vrouw. Toch besluiten ze met de anderen van hun clubje de volgende dag daar weer te gaan spelen.
Dit is het begin van een groot avontuur.

Mijn mening
Het is een heel levendig, suggestief en spannend geschreven boek zeker om ook voor alle leeftijden te lezen. Dit boek is eigenlijk een jeugdboek maar ik heb ervan genoten, heerlijk om te lezen. Mijns inziens kan hij scharen in het rijtje van griezelboeken.

Conclusie
Een combinatie van mysterie, overwinning van angst, vriendschap, ontluikende liefde en kracht. Een aanrader, nu met Halloween in aantocht is het een geweldige boekentip!

Meer recensies van RBogerd