Wat een juweel deze mysterieuze thriller

RBogerd 05 februari 2020
Cover
Een mystieke doorgang in een bos, oogt erg griezelig, waardoor je getriggerd wordt omtrent de inhoud van het boek.

Samenvatting
Het verhaal verteld de verhalen over de tweestrijd van Teresa Battaglia, commissaris bij de Italiaanse politie gespecialiseerd in profilering en de demonen van Massimo Marini haar rechterhand. Ze worden geconfronteerd met een complexe cold case die hun in de greep houdt. Deze zaak wordt steeds ingewikkelder als er meer directe en indirecte links ontstaan en deze zorgen voor meer vragen dan antwoorden. Dan gebeuren er andere dingen nadat ze achter de naam van het slachtoffer zijn gekomen en die zorgen voor meer raadselen en spanning in de huidige tijd.

Hieronder enkele quotes die ik heel erg mooi vind:
Quote: Het was een magnetische en aangename, verheven en onstuimige, geraffineerde en woeste schoonheid. Rood en zwart, als de hartstocht zelf.’’ (Blz. 20)
Quote: ‘Was er echt zo weinig voor nodig om alles wat hij in bijna dertig jaar had opgebouwd kapot te maken?’ (Blz. 212)
Quote: ‘Het was geen algemeen kwaad, maar een georganiseerde, geëvolueerde vorm, zij het wel een brute en vijandige.’ (Blz. 226)
Quote: ‘De draaikolken, de spiralen en de kronkelingen die op de terracotta potten waren geschilderd, waren geen gewone abstracte versieringen, zoals ze had gedacht, maar symbolen van het heilige water dat zo intiem verbonden was met de vrouwenschoot en met het leven die dat voortbracht.’ (Blz. 401)

Mijn mening
Het was voor mij een prachtig boek om te lezen, wat een mooie schrijfstijl heeft deze auteur een ware woordenkunstenaar. Naarmate het boek vorderde werd de drang om door te lezen steeds urgenter, de verschillende verhaallijnen lieten niet los en ik wilde echt graag weten hoe het zou aflopen. Geschiedenis is een van mijn favoriete vakken geweest op school en om nu te lezen over een stukje Italiaanse geschiedenis was voor mij ook een grote pré in dit boek.

Conclusie
Het is een boek die ik zeer zeker kan aanraden, zo mooi geschreven en de personages zijn erg intrigerend. Een allesbehalve saai boek met vele invalshoeken en dan bedoel ik niet alleen het thriller gedeelte. Ook een groot mysterie en de emotionele lading maakt het erg interessant. Een mysterieuze thriller die je niet loslaat!

Meer recensies van RBogerd