‘Droomleven van een Fangirl’ - Laurianne Aerts

RBogerd 30 september 2019
Samenvatting
Olivia Smith is 18 jaar, heeft geen vrienden en leeft in haar eigen wereld, die alleen maar bestaat uit het schrijven van fanfictie over de werkelijk bestaande Australische Boyband 5 Seconds of Summer, met name over de drummer Ashton Irwin, twitter en school.
Ze is net begonnen met een nieuw verhaal #JagenNaarLiefde, dat ze via twitter aankondigt. Waarna ze even geen inspiratie heeft en naar beneden gaat waar haar vader zeer grappig roept: ‘Ze is beneden!’ en bedenkt dan dat dat de reden is waarom ze altijd op haar kamer zit. Ze is alleen blij om haar hondje Winnie te zien, haar enige vriendin.
Wanneer ze onderweg zijn naar haar grootouders draaien ze op de radio de nieuwe hit van 5 Seconds of Summer en verkondigen ze dat de vier Australiërs naar het radiostation komen voor een kleine show met een winkans op speciale tickets om ze te ontmoeten. Deze kans moet ze grijpen en gelukkig ze wint de laatste ticket.

Mijn mening
Dit is mijn eerste fanfiction en ik ben totaal niet teleurgesteld door dit genre, het heeft me aangenaam verrast. Een heerlijk boek om te lezen, kon het gewoon niet wegleggen. Hoewel ik de personages een beetje naïef vond voor hun leeftijd, las het heerlijk weg. Het einde was echt een teleurstelling voor me, dit had ik totaal niet aan zien komen. Mijn verbeelding had iets anders voorgesteld.

Conclusie
Dit is een verhaal over de hoop en dat alles mogelijk is als je het maar graag genoeg wenst (in je verbeelding). De bekende namen die je in dit boek tegenkomt zijn een cadeautje. Ik kan dit met harte aanbevelen.

Meer recensies van RBogerd