'Echtgenoten, echte mannen' 7 mannen, 1 vrouw, 1 huwelijk van Rob Bakker

RBogerd 05 juni 2019
Cover
Er staan 7 mannen op de cover die er nagenoeg hetzelfde uitzien qua kleding zonder dat hun gezichten te zien zijn ook niet in de weerspiegeling van het water, dit doet vermoeden dat ze hetzelfde zijn, maar schijn bedriegt!

Samenvatting
De roman verteld het verhaal van zeven vrienden die de vrijgezellendagen voor het tweede huwelijk van een van hen samen doorbrengen. Het is ook zeven jaar geleden dat de vrienden ook tezamen waren voor het eerste huwelijk destijds met nog een vriend die in de tussentijd overleden is. Het wordt verteld vanuit het perspectief van Beek een van de vrienden die ook nog schrijver is. Deze Beek laat zijn gedachten en waarnemingen los op zichzelf en de anderen mannen. De grote vraag die steeds terugkomt is: wat, waarom en hoe betreffende de eerste vrouw van de bruidegom en deze vraag zorgt voor een hoop onrust tussen de mannen onderling.

Mijn mening
Het is een boek dat niet vlot leest, soms moeilijk te volgen en af en toe net niet af of de zin lijkt niet helemaal afgemaakt. Er wordt komt erg veel op je af en het verhaal wisselt constant tussen twee dagen. Mede hierdoor had ik moeite om het verhaal door te lezen. Daarnaast heb ik de mannenziel zoals vermeld op de achterzijde van het boek niet echt kunnen begrijpen. Het kan zijn dat een man het wel zal aanvoelen, maar voor mij werkte het echt niet en ik hoop niet dat mijn man ook zo gaat denken en worden. Ze werden erg egoïstisch neergezet en ze kunnen wel wat betere omgangsvormen gebruiken. Toch had ik meer willen weten over de bruidegom en zijn nieuwe toekomstige vrouw om de overeenkomst in beide vrouwen beter te begrijpen.

Conclusie
Als je meer wilt weten van de gedachtegang van een man dan maakt dit boek je als lezer deelgenoot van hoe mannenvriendschappen verlopen volgend de schrijver. Of het waar is of niet, dit blijft een dooddoener. Je komt erachter dat mannen ook net zoals vrouwen hun eigen geheimen hebben, tevens onderling achterdocht en jalousie ondervinden. Maar ze zullen elkaar ook niet in de steek laten. Dit vanuit mijn vrouwelijk standpunt bekeken.
Dit boek krijg 3 sterren ✪✪✪.

Meer recensies van RBogerd