‘Schaduwliefde’ - Bob Van Laerhoven

RBogerd 12 november 2019
Samenvatting
Het eerste verhaal over een oorlogsveteraan is niet fraai maar wel met humor verteld, deze contradictie over zijn tijd als legioensoldaat en hoe hij de waarheid verfraait is niet anders dan wat velen doen om fouten te verdoezelen en/of zich beter voor te doen.
De andere verhalen gaan over onmacht en onbegrip, verraad, grove leugens, angst, ongelooflijke egotrippers, oorlogsgevolgen, haat, hallucinaties en hele wrede verhalen. Stuk voor stuk verschillende verhalen, allemaal totaal meedogenloos.

Mijn mening
Het zijn rauwe, onbevattelijke, verraderlijke en leugenachtige verhalen over levens die niet vlekkeloos verlopen en me aan het denken hebben gezet. Wat voel ik me gezegend dat ik me hier in mijn eigen huis veilig kan voelen. Nog nooit eerder heb ik zulke hartverscheurende, vaak erg verbitterde en soms woede-opwekkende verhalen gelezen.

Conclusie
Het zijn verhalen uit bijzondere levens, niet altijd te bevatten, soms een beetje vaag, soms erg hard, levens vol leugens, allemaal allesbehalve rooskleurig.
Door de diversiteit van de verhalen een ongelooflijke eyeopener en zeker een aanrader!

Meer recensies van RBogerd