‘Schaduwstrijder’ - Pjotr Vreeswijk

RBogerd 13 oktober 2019
Samenvatting
De programmamaker Dr. Mike Mayflower is onderweg in een vliegtuig naar het stervende regenwoud van Congo in het jaar 2015, wanneer ze door hem een crash maken en omkomen.
In een recent verleden is Villiger van plan om zijn bunker met het glasloze kozijn in vermomming te verlaten omdat hij tot het inzicht is gekomen dat hij alles heeft verloren.
Suzanne Boyle is in het heden voor de CIA en beschermt door militairen voor een missie onderweg in een Chinook onderweg naar Syrië, waar ze een vreselijke ontdekking doen. Ze wordt door de CIA buiten spel gezet, nadat de helikopter waarin ze zat gecrasht is en waarbij ze gered is door een oude dierbare vriend. Wanneer ze op het vliegtuig richting huis zit, komt er het bericht dat er een overlevende gevonden is en gaat ze tegen haar orders in en stapt ze uit het vliegtuig en vraag ze haar dierbare vriend om haar te helpen. Met oude en nieuwe bekenden die ze tegenkomt, gaat ze met hun op zoek naar de waarheid, zonder hun te vertellen dat ze op eigen houtje op onderzoek is. Dit is het begin van een race om de wereld van de ondergang te redden.

Quote: ‘Zijn paarsgekleurde huid stond bol als dat van een pak bedorven melk en de man zag eruit alsof hij ieder moment uit elkaar zou kunnen spatten.’ Deze kon ik niet laten gaan, super geschreven.

Mijn mening
Wat een spannend en meeslepend verhaal, kon werkelijk niet stoppen met lezen. Het is maar goed dat je ook terug in de tijd gaat om te begrijpen waar het verhaal om draait. Omdat de auteur steeds op voorhand een tipje van de sluier oplicht blijft de spanning voortdurend aanwezig tijdens het verhaal. Een race tegen de klok, het verhaal denderde als een sneltrein.

Conclusie
Wat een grandioos vertelt verhaal, je rent figuurlijk van de ene spannende gebeurtenis naar de andere. Een beeldvormend geschreven avontuur, vol actie, oude en nieuwe vriendschap, verraad en de drang om te overleven.

Meer recensies van RBogerd