Waauw, is het eerste wat me te binnen schiet!
Na Il circolo gelezen te hebben, keek ik vol verwachting uit naar het vervolg. In het begin had ik een beetje schrik omdat het nogal ver zat, maar door een korte heropfrissing van de karakters, was ik weer mee waar het vorige boek eindigde.
Het fijne is ook, dat het volledig losstaand kan gelezen worden, alhoewel ik het altijd fijner vind om met de personages mee te groeien.
We volgen Lotte die samen met Don een kind verwacht , maar natuurlijk is er in dit wereldje niets vanzelfsprekend. De emoties en karaktertrekken worden zo mooi omschreven waardoor je wel meegetrokken wordt in het gevaarlijke spel.
De situaties volgen elkaar in snel tempo op, en practisch ieder hoofdstuk eindigt met een kleine cliffhanger, waardoor je als het ware aan je boek zit vastgekluisterd. De maffiapraktijken, de angst, de liefde/haat verhoudingen maken alles tot een ware rollercoaster van emoties. Heel mooi en spannend plot, af en toe een twist, waardoor het verhaal weer een andere wending neemt. Heel mooi en verrassend einde.... Goh Marja, je hebt jezelf weer overtroffen. Dit is een 5 sterren pareltje!!!

Reacties op: Spanning ten top!

Eligio - Marja Boomstra