Een thriller vol geheimen!

Wendy 20 december 2019 Hebban Team
Lisa Gardner is een van de meest geprezen en succesvolle misdaadauteurs ter wereld. Haar boeken worden in dertig landen vertaald en ze verkocht meer dan 22 miljoen boeken. In 2012 stond ze met maar liefst drie titels tegelijk in de New York Times-bestsellerlijst. Lisa woont in New Hampshire met haar gezin. Zelf had ik enkel het boek ‘tot op de bodem’ gelezen, ik bombardeerde het toen als een echte psychologische thriller. Hebban gaf ons met advent het boek aangeraakt, het tweede boek van de serie rond politie Tessa Leoni.

Zonder voorgaande geschiedenis ben ik beginnen lezen (dit is deel 2 van de serie rond Tessa), toch dit boek is perfect apart leesbaar. Je krijgt doorheen het verhaal genoeg informatie over het hoofdpersonage Tessa Leoni, zonder dat het langdradig of saai wordt.

*Justin Denbe en zijn vrouw Libby komen thuis van een avondje uit. Eens thuis worden ze overvallen door drie gewapende mannen. Voordat Libby het bewustzijn verliest, hoort ze hun vijftienjarig dochter Ashlyn angstig roepen. Als het gezin ontwaakt bevinden ze zich in een cel van een verlaten gevangenis, een gevangenis gebouwd door het bedrijf van Justin. Wat willen de ontvoerders van hen? Tessa Leoni wordt ingehuurd door het bedrijf van Justine, ze krijgt hulp van de plaatselijke sheriff Wyat. Vanaf Tessa dieper graaft in het gezinsleven en bedrijf van Justine vindt ze een vat vol geheimen. Wie is er nog te vertrouwen?

Deze thriller kan je vanaf bladzijde één niet wegleggen, spanning bouwt zich op en geheimen komen blad per blad naar de bovenkant drijven. Dit is zeker de sterkte van het verhaal, als lezer wordt je nieuwsgierig naar heel het gezin Denbe. De auteur heeft dit gezin fantastisch uitgewerkt, ook het verleden van Libby komt aanbod waardoor je de beweegreden van dit personage beter begrijpt. Je krijgt een goed beeld van het hoofdpersonage Tessa en de demonen waar ze meeleeft. Lisa Gardner heeft niet de zoveelste verbitterde en koude politieagente neergezet, maar meer een realistisch personage met een hart. Het plot zag ik wel van mijlen en ver aankomen, maar moet je altijd de eeuwige plotwisseling op je bord krijgen? In het nawoord krijg je een beeld hoe de thriller tot stand is gekomen en dat is zeker een extraatje aan een verhaal vol spanning!

Meer recensies van Wendy