Iets meer dan een gewone thriller!

Wendy 31 augustus 2019 Hebban Team
Wat een debuut, ik kan misschien starten met te zeggen "welkom Samantha Stroombergen in het thrillerlandschap", een serie dat me zeker gaat aanspreken, want buiten de spanning op te bouwen, buiten het fenomeen who did it, leef je hier echt mee met inspecteur Léon en Hannah.

*Een uitgemergeld lijk, zonder ogen en met het cijfer 5 in zijn buik gekerfd wordt gevonden in het park van Leiden, het slachtoffer, journalist is enkele maanden verdwenen, liet een afscheidsbrief achter. Léon Coeur, inspecteur maar geschorst wegens een schietpartij geraakt in de ban van deze moord en schakelt zijn nichtje Hannah mee in een geheim onderzoek. Heeft de moord te maken met een terroristische aanslag te Amsterdam? Hoe verder ze zoeken, hoe meer geheimen er aan de oppervlakte komen.

Een thriller met een link naar de actualiteit, de vluchtelingenproblematiek maar zeker ook het thema vooroordelen heeft de auteur hier goed naar voren geschoven. Zelf het hoofdpersonage betrapt zich op een gegeven moment op zijn eigen vooroordeel. Zeer realistisch! Buiten heel het thrillergebeuren krijg je ook het worstelen met trauma's, het omgaan met een verleden, misschien zal het voor sommige lezers te veel van het goede zijn, voor mij was het een perfecte combinatie. Afwisselende hoofdstukken door de ogen van Léon en Hannah maar ook het slachtoffer krijgt hier een rol. Met een einde dat ik van mijlenver niet zag aankomen, wat een plotwending, ik kan hier alleen maar eindigen met ik wacht geduldig af op deel 2!

Meer recensies van Wendy