Een verhaal vol humor & sarcasme

Wendy 11 februari 2020 Hebban Team
Jenni Hendrix & Ted Caplan snijden met dit YA-debuut een belangrijk onderwerp aan voor jongeren, abortus, het recht van vrouwen om over hun eigen lichaam te beslissen. Dit thema hebben ze in een roadtrip vol knotsgekke avonturen en vriendschap gegoten. Hendrix & Caplon zijn vooral succesvolle Amerikaanse scenarioschrijvers. De vertaalrechten zijn verkocht aan 16 landen en de verfilming is trouwens in de maak.

*Veronica Clarke is perfect, mooi, intelligent, populair op school, haar vriendje Kevin maakt het plaatje complet. Toch zakt haar wereldje van glimmer en glamour in elkaar als blijkt dat ze zwanger is. De enigste oplossing dat ze ziet is abortus plegen maar dit kan enkel 1600 km verderop. Kevin kan ze niet vertrouwen en haar populaire vriendinnen kan ze niet inlichten, want welk beeld geeft ze dan zelf van haar eigen perfectie? Er is maar één persoon die Veronica kan helpen en dat is de sarcastische chagrijnige Bailey. Een roadtrip om nooit te vergeten, een zoektocht naar zichzelf en elkaar!

Vanaf de eerste bladzijde sluimert er een soort sarcasme door het verhaal, sarcasme die de lezer verder laten lezen met een lach op het gezicht. De auteurs geven niet te veel uiterlijke kenmerken van het hoofdpersonage Veronica aan de start van het verhaal, dat vind ik zeker een pluspunt, mijn fantasie vulde deze rol zeker aan. Over fantasie gesproken, dit boek leunt zeker niet tegen de realiteit aan, het is een verhaal vol toeval. Het is vlot leesbaar door het tempo dat de auteurs in het verhaal hebben gestoken, geen enkel moment zakt het in. Er is constant actie zonder afbreuk tot doen aan de karakters of de ontwikkelingen van de personages. De ontwikkelingen van de personages zijn perfect geschreven, personages met twijfel, verdriet en een zoektocht naar zichzelf. Een boek dat zeker gelezen moet worden door jongeren, want hebben we niet allen recht om over ons eigen lichaam te beslissen? En de verfilming daar zit ik op te wachten want het gaat een film zijn dat niet gaat vervelen.

Meer recensies van Wendy