Afgekeken kunstje

Yvette Stevens 02 december 2020
Allie wordt wakker in een brandend gebouw in Hell City. Er is niemand anders en ze heeft het gevoel te stikken. Ze ziet getekende monsters op de muur en wil de “kunstenaar” ervan ontmoeten. Ze vecht tegen rare demonen en geeft ze namen. Elke keer dat ze wakker wordt zit ze in hetzelfde scenario en vecht ze tegen een ander monster.
Tussen de regels door leer je het echte verhaal van Allie, waarom ze niks meer weet en waarom ze tegen monsters vecht. Het einde is echter niet zo verrassend als doet vermoeden van te voren. Het is een boek geschikt voor de 13-16 jarigen, maar er zitten ook lugubere stukjes in en dat is niet voor iedereen geschikt. Het is ook wat eentonig, want de enige hoofdpersoon is Allie en later haar hond; er zitten geen dialogen in. Misschien zit er wel iets van spanning in voor een jong iemand, maar voor mij zat er geen enkel spannend moment in. Wellicht zelfs een tikje afkeer. Ik zie vanaf bladzijde 1 al wat er gaat komen, mede omdat dit boek veel weg heeft van een ander boek waar dit kunstje ook in plaatsvindt (Zeven minuten na middernacht). Het had meer potentie.

Meer recensies van Yvette Stevens