Ode aan de oude keltische tradities

Yvette Stevens 04 januari 2020
In Songwoman gaat Ilka Tampke verder met het intrigerende verhaal van Ailia in het IJzeren tijdperk. We treffen Ailia een tijd later aan als ze probeert alleen te overleven in de bossen. Via flashbacks wordt je eraan herinnerd hoe haar verhaal was in Dochter van Albion en wat er in de tussentijd is gebeurd. Ze behoort nu tot de Moeders van Schotland; diegene die verbonden zijn met het land en met de wijsheden van vroeger en diegene die raad geven voor de toekomst. Ze voegt zich bij de clan van Caradog, een sterk en stoer leider die de clans van Albion verenigd wil houden en ten strijde wil trekken tegen de Romeinen. Om alles in goede banen te leiden moet Caradog met Ailia trouwen zodat de Moeders hun goedkeuring geven. Alleen is Caradog al getrouwd en botsen de oude tradities met de nieuwe tradities. Om de clans en mensen te redden moet Ailia haar persoonlijke belangen opgeven en op haar manier ten strijde trekken: Ze wordt een Songwoman, iemand die de zielsliederen zingt.Hoe zal de toekomst uitzien?
Een deel van de Romeinse verhalen uit dit boek zijn gebaseerd op echte verhalen uit de grensstreken, dat geeft deze historische roman toch iets extra’s. Wederom zullen fans van Game of Thrones of de Keltische verhalen van Juliet Marillier en Marion Zimmer Bradley getrakteerd worden op een rijk verhaal met mooie tijdsbeschrijvingen en gevoel .

Meer recensies van Yvette Stevens