Een bloedstollende thriller, je blijft lezen !

Ans Duquesnoy 30 juli 2019
Twintig jaar geleden werd de archeoloog Tasio Ortiz de Zárate veroordeeld voor een aantal gruwelijke moorden. Enkele dagen voordat hij
voorlopig op vrije voeten komt worden er weer twee mensen vermoord. Zij worden naakt gevonden in een kathedraal en in dezelfde houding gelegd als de slachtoffers in de eerdere moorden.
Inspecteur Unai López de Ayala, bijgenaamd “Kraken” krijgt de opdracht, samen met zijn partner Estíbalez, de moorden op te lossen. Tegelijkertijd wordt er ook een nieuwe commissaris aangesteld, Alba Díaz de Salvatierra; mede omdat Unai haar ’s-morgens vroeg ontmoet bij het joggen ontstaat er een bijzondere band tussen hen beiden, die zij angstvallig geheim houden.
Unai probeert, vooral via Tasio, er achter te komen wat er twintig jaar geleden is gebeurd, heeft Tasio de moorden wel gepleegd?, ook zijn tweelingbroer Ignacio heeft de bijzondere aandacht van Unai en zijn partner.
Ondertussen worden er weer twee lichamen gevonden, op dezelfde manier vermoord, namelijk door bijensteken in hun keel en weer op dezelfde manier neergelegd.
Een bloedstollend verhaal dat je werkelijk niet weg kunt leggen, het blijft spannend tot het einde toe, de ontknoping is niet voorspelbaar.
Voor mij is dit de beste thriller die ik in lange tijd gelezen heb, ik ben nu al benieuwd naar het tweede deel van deze trilogie

Meer recensies van Ans Duquesnoy