Super mooi

bookstamel 15 maart 2020
Wauw wat een heerlijke feelgood heeft Aline van Wijnen weer weten neer te zetten. Als je naar de cover kijkt verwacht je misschien een simpele vakantie feelgood maar nee dit boek is zoveel meer!

Melanie is een heerlijk personage! Melanie heeft eigenlijk alles wat haar hartje begeert een rijke familie, een mooie juwelierszaak die vroeger van haar vader was, een rijke vriend en regelmatig lekker uit eten in een goed restaurant. Je kunt zeggen dat Melanie een beetje verwent is maar toch is ze niet gelukkig. Als ze Duke het rijke vriendje voor het altaar laat staan begint voor mij gevoel haar leven pas.

Melanie ontdekt langzaam aan dat het leven niet alleen uit mooie dure dingen bestaat maar dat er zoveel meer is om gelukkig van te worden. Ze word weer verliefd, werkt hard heeft lieve vrienden en word langzaam aan weer wat zekerder van zichzelf.

Aan de andere kant hebben we Alex een simpele aller daagse man voor wie geld niet belangrijk is. Alex is stoer maar heeft een klein hartje en is jaren geleden gevlucht uit zijn eigen land. Melanie en Alex leren elkaar langzaam aan kennen. Onderstaande tekst uit het boek vond ik echt ontzettend mooi!

Met mijn hoofd tegen zijn schouder en mijn ogen dicht denk ik aan het toeval van het lot, aan de afstand die zich tussen ons bevond toen we werden geboren en aan de wegen die we hebben bewandeld totdat we elkaar bereikten

Want zeg nou zelf hoe vaak denken we niet wat apart dat onze levens op die manier verweven zijn. Dat je iemand leert kennen die het zelfde pad heeft bewandelend of juist een hele andere maar toch dezelfde mensen als jou is tegen gekomen op deze reis. Ik denk dat Aline van Wijnen dit niet mooier had kunnen verwoorden.

Hoewel het een echte feelgood is waar de liefde je scherm afspat en waar het aantrekken en afstoten hand in hand samengaat heeft dit boek dus nog veel meer. Niet alleen de onderwerpen waar Alex en Melanie tegen aanlopen. Maar ook bijvoorbeeld het leven van Olivia de beste vriendin van Mel en haar dochter is een mooie zijlijn om te volgen.

Aline van Wijnen weet met haar feelgood dus mooie interessante onderwerpen aan te snijden. Door deze diepgang en de fijne vlotte schrijfstijl van Aline van Wijnen lees je het boek in een ruk uit. Dus wees gewaarschuwd als je eenmaal in dit boek begint kun je hem niet meer wegleggen. Daarom kan ik niks anders doen dan deze heerlijke feelgood een dikke 10 te geven.

Voor mij is de boodschap die dit boek mee geeft de vraag wat geluk is? Maakt geld gelukkig? of aanzien? Of juist gewoon doen wat je leuk vind en waar jijzelf gelukkig van word! Geluk vind je pas als je naar je eigen durft te luisteren. Daarnaast leer je dat echte pure liefde alles kan overwinnen.

Meer recensies van bookstamel