Spectaculair deel!

Curliesstories 09 oktober 2020
Zoals altijd zijn er weer veel verschillende verhaallijnen die afwisselend verteld worden in het verhaal. Er is echter een nieuwe verhaallijn die de wereld van de FAKZ een stukje groter zal maken. Ik vond dit een hele interessante toevoeging omdat het meer informatie geeft over een vraag die je eigenlijk al vanaf het eerste deel hebt. Wat is er met iedereen boven de 15 jaar gebeurd?

Wat mij ook erg aansprak aan dit boek is dat het je er weer aan herinnert dat de personages in het boek 15 jaar en jonger zijn. Door de dingen die er gebeuren en en gedaan worden maakte ik er in mijn hoofd automatisch oudere personages van dan dat ze zijn. Zo was ik compleet vergeten dat Brianna pas 13 is. Voor mijn gevoel was ze ondertussen een jaar of 18 geworden. Het grappige is dat sommige personages in het boek precies hetzelfde probleem ondervinden. De FAKZ heeft ervoor gezorgd dat ze snel moesten opgroeien waardoor het gedrag van sommige kinderen niet past bij hun leeftijd.

Ik vond dat het verhaal in dit deel als een speer verteld werd. Er gebeurde weer zo veel dat ik wilde blijven lezen. Het heeft mij regelmatig slaapuren gekost. Het langdradige waardoor ik bij sommige eerdere delen stopte met lezen was nu nog weinig van te merken ondanks dat dit één van de langere delen was.

Meer recensies van Curliesstories