2,5 Ster voor mij. Het is echt een verhaal dat je moet liggen. Ik had er meer van verwacht, meer romantische drama als het ware. Het meest romantische van het hele boek gebeurt in de laatste 10 pagina's. Dat is niet veel gezien het 311 pagina's heeft.... Aan de andere kant is dit boek wel een mooie weerspiegeling hoe de liefde gaat in een mensenleven. Daarvoor verdient het 5 sterren.

Echter moet de schrijfstijl en de tijd sprongen je ook liggen. Soms worden er maanden overgeslagen. Ik vergat continu in welke jaar en maand ik nu weer beland was met lezen.
Hierdoor had ik ook het gevoel dat ik geen band ontwikkelde met de karakters er was totaal geen groei te merken qua persoonlijke ontwikkeling. Verder ben ik minder fan van het 'mijn beste vriendin is zo veel beter dan ik' syndroom dat erg aanwezig is in dit boek. Daarbij hou ik van romantische boeken omdat ik zelf vaak ook als een blok val voor de charmes van de andere partij. Dit was in dit geval ook niet zo.

[Spoiler alert]

Jack was eerder een oppervlakkige rotzak dan iemand waar je verliefd op zou worden. Hij had zeker zijn lieve momenten maar over het algemeen las je alleen maar hoe hij vrouwen slecht behandelde omdat ze allemaal niet Laurie waren ofzo??? Sowieso mis je ook gewoon totaal de opbouw van de relatie tussen Laurie en Jack. Dit komt denk ik met name door de vele tijd sprongen. Je leest wel dat ze tijd met elkaar hebben doorgebracht maar je maakt het amper mee als lezer. En ik keur de liefde op het eerste gezicht echt niet af, zo begint het nou eenmaal vaak. Maar de echte liefde komt pas daarna als je elkaar leert kennen en ik heb gewoon het gevoel dat ik die reis niet meegemaakt heb tussen Laurie en Jack en dat is juist waarover ik graag lees en gehoopt had bij dit boek.

Reacties op: Viel tegen, 1e gedeelte review is spoiler vrij > 2e gedeelte niet

Een dag in december - Josie Silver