Niets bijzonders, maar leuk voor de afwisseling

Curliesstories 09 oktober 2020
Verraad is het tweede deel in De Royals serie. Dit keer heb ik ervoor gekozen om naar het audioboek te luisteren waarbij de stem van Ella wordt ingesproken door Jantine van den Bosch en die van Reed door Kevin Hassing. Hoewel ik beide stemmen niet bij de personages vind passen, ze klinken te oud, stoorde ik mij het meest aan Reed. Ik kon zijn stem gewoon niet serieus nemen. Het klinkt constant alsof hij te hard zijn best doet om ''sexy'' te klinken waardoor het juist creepy gaat klinken.

Het boek begint met een groot aantal hoofdstukken die vanuit Reeds perspectief verteld worden. Zodra Ella aan het woord komt worden hun perspectieven regelmatig met elkaar afgewisseld. Soms zelfs meerdere keren binnen een hoofdstuk.

Je duikt meteen weer midden in het verhaal en gaat verder waar het eerste boek is geƫindigd. Hoewel dit einde niet heel erg spectaculair is zorgde het wel voor een aantal vragen die al snel beantwoord worden aan het begin van het boek. De rest van het boek was niet heel bijzonder.
Veel gebeurtenissen zijn voorspelbaar en langdradig. Rijkelui tiener drama duurde af en toe te lang naar mijn zin en er werd te diep op ingegaan. Ik begin mij bijna af te vragen hoe het er in het echt aan toe gaat op dit soort scholen. Iedereen lijkt wel boos en ontspoort te zijn in dit boek. Soms zijn zelfs personages op andere personages boos terwijl je geen idee hebt waarom ze boos zijn en op het einde is het uit het niets opeens weer goed. Desondanks deze onvolmaaktheden gebeuren er ook interessante dingen en vindt er voor sommige karakters zeker karakterontwikkeling plaats. Beetje bij beetje leer je steeds meer over de Royals en andere personages en kom je te weten waarom ze zijn zoals ze zijn.

Hoewel er gedurende het boek niet hele bijzondere dingen gebeurde was het einde zeer onverwachts en ben ik toch benieuwd naar het vervolg. Ik zou het eerder 2,5 dan 3 geven maar door het onverwachte einde waardoor ik toch wil weten hoe het verder gaat heb ik besloten het naar boven af te ronden.

Meer recensies van Curliesstories