Prima plot om een keertje te lezen

Curliesstories 29 januari 2022
Toen dit boek uitkwam las ik constant berichten over hoe geweldig het was. Ik wist eigenlijk niets over het verhaal zelf, behalve dat er een LGBTQ+ romance in zou zitten.

Het schrijven van een goede op zichzelf staande fantasy is altijd een uitdaging omdat de meeste schrijvers de wereld/cultuur, een magisch systeem (als het er is), relaties tussen personages en een goed verhaal willen beschrijven. Als je maar rond de 300 pagina's hebt, is dat meestal een uitdaging. Het algemene verhaal sprak mij genoeg aan dat ik benieuwd was hoe het zou aflopen. Maar de hoofdpersoon Soraya vond ik een beetje wispelturig. Haar innerlijke dilemma tussen goed en kwaad voelde niet als een ‘’dilemma’’. In al haar acties was duidelijk aan welke kant ze stond. De problemen die ze had met haar familie voelden ook heel oppervlakkig aan. Het beste deel van het boek was de wereld waarin het zich afspeelde. De wereld en haar bewoners klonken erg interessant en de geschiedenis die door het hele plot verteld werd, duidde op een wereld met zoveel meer potentieel voor dit verhaal.

Meer recensies van Curliesstories