Verhaal heeft meer potentie.

Curliesstories 09 oktober 2020
**spoiler alert** Ik zal eerlijk bekennen dat ik dit boek verslonden heb tijdens mijn vakantie enkele weken geleden, maar dat er vrij weinig van is blijven hangen. Ondanks dat ik het leuk vond om te lezen verwacht ik niet dat ik het boek nog eens zal oppakken.

Het boek leest makkelijk weg dankzij de simpele schrijfstijl en korte hoofdstukken. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Jacinda.
Zoals vele YA boeken is de hoofdpersoon Jucinda bijzonder. Hierdoor wordt ze onderdrukt in haar vrijheid in de kolonie waarin ze leeft. Daarbij hebben de ouderen al haar hele leven voor haar uitgestippeld. Zelfs wie haar partner zal worden. Jucinda is echter koppig en wilt zelf over haar leven beslissen. Hierdoor komt ze oog in oog te staan met een jongen, Will, die haar hele leven overhoopgooit.

De wereld van de Draki spreekt mij erg aan. Het concept is verder ook goed uitgewerkt. Je krijgt een inzicht van hun geschiedenis, cultuur en hun vijanden. Echter verschuift de focus van het verhaal al snel naar het tienerleven van Jucinda en de bijbehorende drama. Normaal houd ik enorm van (tiener)drama in boeken maar in dit boek was het gewoon teveel. Jucinda heeft enorme moodswings over wat ze nou moet doen wat ertoe lijdt dat ze constant dezelfde ruzie heeft met haar familie. Daarbij kunnen ongeveer 80% van de problemen in dit boek voorkomen worden als ze gewoon met haar tweelingzus zou praten of zelfs haar moeder. Zelfs wanneer er eindelijk een goed moment is tussen Jucinda en haar moeder of zus houdt ze toch informatie achter waardoor de problemen alleen maar groter worden. Aan de andere kant welke tiener denkt niet zoals Jucinda.

Daarbij houd ik van boeken waarin je leest hoe personages langzaam verliefd op elkaar worden, waarin jij zelfs als lezer verliefd wordt op sommige personages. Hier keken ze elkaar een keer aan en BOEM het is er. Een onweerstaanbare aantrekkingskracht waardoor ze niet bij elkaar uit de buurt kunnen blijven ook al weten ze niks van elkaar en ''proberen'' ze zo hard uit elkaars buurt te blijven. Zelfs aan het einde van het boek weten ze nog vrij weinig van elkaar. Behalve dat ze voor elkaar bestemd zijn ondanks hun gedoemde liefde.

Toch eindigt het boek op een zodanige manier dat ik benieuwd ben naar het volgende deel.
Ik geef het boek 3 sterren omdat ik het leuk vond om een keer te lezen. Echter snap ik alle lovende berichten over dit boek niet 100%. Het concept van de Draki en hun wereld is vernieuwend alleen de uitwerking van het verhaal had meer potentie. De kaft van het boek vind ik echter prachtig. Het is bijna reden om het daarvoor te houden >

Meer recensies van Curliesstories