Helaas een teleurstelling

Curliesstories 24 februari 2021
Helaas bleek dit boek voor mij een grote teleurstelling te zijn. Het verhaal was gewoon niet logisch. Het hele boek lang voelde het alsof er hoofdstukken misten, de belangrijke hoofdstukken. Degene waardoor je een band opbouwt met karakters en in het verhaal gezogen wordt. Gezien het een kort boek is hadden er makkelijk wat hoofdstukken aan vast geplakt kunnen worden. Daarbij interesseerde de hoofdpersonages mij totaal niet en vond ik Lucy ook gewoon vervelend, wispelturig en kon ze duidelijk niet zelf nadenken over haar leven. Daarnaast werden er voor mij te veel verwijzingen gedaan naar plekken/personen in Italiƫ die mij niets zeiden en waar verder ook geen uitleg aan werd besteed. Misschien dat ik dit boek ooit nog in het Nederlands een kans wil geven gewoon om erachter te komen of mijn afkeur voor het boek ook te maken heeft met het feit dat het Engels taalgebruik in het boek te moeilijk was voor mij, maar dit betwijfel ik eigenlijk.

! Let op ! Spoilers!

Hieronder waarom ik niks snapte van het verhaal

Het ene moment ontvluchten Lucy en Charlotte Florence omdat George Lucy gekust had. Het volgende hoofdstuk is ze opeens terug in Engeland blijkt het maanden later te zijn en is Lucy opeens verloofd met ene Cecil. Vervolgens lees je een paar hoofdstukken over hoe verliefd Lucy en Cecil zijn en hoe perfect ze bij elkaar passen. Kort daarna komt er ter sprake dat een van de huizen in de buurt te huur staat. Door ''toevallige'' omstandigheden ontmoet Cecil George en zijn vader en krijgt hij het voor elkaar dat zij in het lege huis gaan wonen.... Oftewel George is weer terug in het leven van Lucy en verklaard haar zijn liefde en geeft haar een speech waarom Cecil niet een geschikte echtgenoot is. Lucy reageert hier boos op en doet alsof het allemaal onzin is. Diezelfde avond nog verbreekt ze haar verloving met Cecil met exact dezelfde woorden als George gebruikt had. En waarom veranderde ze van gedachte.... Cecil wilde geen tennis spellen met haar broertje -.- Kennelijk was dat de openbaring die ze nodig had om al zijn tekortkomingen in te zien..... Het einde is mij ook altijd nog een raadsel. Waarom besluit ze nou opeens wel met George te trouwen, kan iemand mij dat uitleggen????

Meer recensies van Curliesstories