Wie is je bondgenoot en wie de vijand?

Curliesstories 27 december 2021
Als je niet veel weet over de wereld van de Griekse mythologie kan het begin van Lore aanvullen als een enorme infodump. Vele goden, helden en hun afstammelingen worden genoemd terwijl voor het verhaal maar enkele echt van belang zijn.

Het verhaal heeft een hoog tempo en bevat veel actie. De gevechten zijn gedetailleerd met veel bloederige details zoals ook het gevak is in de originele mythologie. Het verhaal wisseld tussen de huidige tijd en het verleden van Lore. Toch miste ik soms wat meer uitleg over zaken die verteld werden en kon het verhaal ook meer karakter ontwikkeling gebruiken. De karakters waren leuk om over te lezen maar ik voelde geen sterkte connectie met hen.

~ Boek Quote ~
''Wat bedoel je?'' Hij knielde neer om haar in de ogen aan te kijken. ''Het is niet altijd de waarheid die overleefd, maar juist de verhalen die we willen geloven. De legendes gaan verloren. De inperfecties worden vergeten om een sterk verhaal te vertellen, of om duidelijk te maken hoe we ons moeten gedragen, of om roem toe te kennen aan de overwinnaars en schande aan zij die faalden. Mischien waren er in Sparta helden die deze mythe belichaamden. Maar hoe we herinnerd worden is minder belangrijk dan wat we nu doen.''

Meer recensies van Curliesstories