Een prachtig gebaar in een moeilijke tijd

Elke 17 februari 2022
Tijdens deze ellendelange pandemie zat ik er bij tijden af en toe helemaal doorheen. Er was zó weinig. Je zat vooral thuis, op de bank, want je kon nergens anders naartoe. Wel gaf deze tijd me extra ruimte om na te denken en van de stilte te genieten. Toen kwam dit boek op mijn pad. Een boek dat - volgens mij - perfect past binnen de huidige tijdsgeest.

Ik wil je graag bedanken van Gina Hamadey is een prachtig boek waarin Hamadey beschrijft hoe ze een jaar lang bedankjes schreef aan mensen die een belangrijke rol spelen en hebben gespeeld in haar leven. Van haar fysiotherapeut tot haar buren: Hamadey beschrijft hoe ze voor ieder van hen een brief schreef om hen daarin te bedanken voor alles wat ze voor haar hadden gedaan. Een super mooi gebaar, vond ik zelf. Het hielp mij ook na te denken over wie ik wilde bedanken en om - in het algemeen - dankbaarder te zijn voor de mensen om me heen. Voor mijn vriendinnen, die ik wanneer dan ook maar kan bellen als er iets is. Voor mijn ouders, die me overal in steunen. Voor mijn collega's, die voor me klaarstaan als ik vragen heb of hulp nodig heb. Kortom: er is veel om dankbaar voor te zijn en dat laat Ik wil je graag bedanken op een mooie wijze zien.

Ik wil je graag bedanken is vooral een inspirerend boek dat je in deze tijd nodig hebt. Dus laat je inspireren, zou ik zeggen.

Meer recensies van Elke