Vol met lekkere soepen en mooie verhalen

Elke 17 februari 2022
Oma's soep heeft deze niet-soepliefhebber positief verrast. Als iemand die niet zoveel van soep houdt, ben ik altijd wat sceptisch als het gaat om soeprecepten. Vaak vind ik de soepen niet zo lekker - ze zijn flauw of hebben weinig smaak - en vaak zijn ze onnodig gecompliceerd. Ook is het nogal een hele opgave om soep te maken als je maar 'alleen' bent. Toch is soep wel erg lekker op de koude winterse dag, dus wilde ik graag wat nieuwe soeprecepten toevoegen aan mijn repertoire. Nou, Oma's soep heeft niet teleurgesteld!

Van lekkere tomatensoep tot de klassieke uiensoep: Oma's soep staat boordevol klassiekers maar ook soepen die ik nog niet eens kende. Ook staat er bij ieder recept bij welke oma/opa het recept heeft bedacht. Dit maakt Oma's soep een leuk kookboek om door te bladeren. Omdat er zoveel soeprecepten in staan, vind je sowieso wel iets dat bij je past. En - gelukkig voor mij - waren sommige héél makkelijk om te maken. Daarnaast heb je voor enkele ingrediënten nodig die je vaak al in huis hebt, dus dat is ook top.

Wat dit kookboek zo leuk maakt, is de combinatie van de lekkere recepten en de leuke verhalen en anekdotes van de opa's en oma's. Daarom is dit kookboek een echte aanrader, zelfs voor mensen die niet echt van soep houden.

Meer recensies van Elke