Eigentijds verhaal

Gerrie van den Berg 31 december 2019
Ik zag Mano Bouzamour als tafelheer bij DWDd. Het onderwerp was boeken over Jongeren en lezen. En specifiek over Jan Wolkers. Een van de jongeren gaf aan dat hij het boek van de tafelheer heel leuk vond om te lezen. Alleen ik kende hem niet, dus gelijk dit boek gekocht.

Ik kan zeggen dat ik daar geen spijt van heb. Het boek speelt af in twee werelden. Een jongeman die de talenten heeft om iets te maken van zijn leven. Muziekzaal en leertalent. Zijn broer zit in het criminele circuit. Maar het mooie is dat hij de grootste bewaker is dat zijn broer geen crimineel wordt.

Het is duidelijk een stoer jongensboek. Stoer, de politie te slim af zijn en meisjes zijn wel de hoofdthema’s. Hierdoor past het helemaal in de belevingswereld van de de jonge mannen.

Daarom kan ik helemaal begrijpen waarom adolescent mannen dit een mooi boek vinden. Willen we jongeren meer aan het lezen krijgen, dienen er meer van zulke boeken te komen.

Mijn zoons zijn klaar met lezen voor hun lijst. Anders had ik deze wel aangeraden.

Meer recensies van Gerrie van den Berg