Wisting eerste cold case.

Gerrie van den Berg 11 september 2020
De boeken van Jorn Lier Horst met Wisting in de hoofdrol zie je minder extremen dan in andere boeken. Jorn Lier Horst is zelf rechercheur geweest. Dat zie je terug in zijn boeken. Wisting is een rechercheur die gedegen en rustig zijn zaak onderzoekt. Geen probleem als alcohol verslaving of Iemand die zelf het recht in handen neemt.

De nieuwe reeks met Wisting gaat over Cold Cases die Jorn gebaseerd heeft op zijn eigen ervaringen.

De katharinacode gaat over de verdwijning van Katharina 24 jaar geleden. Katharina liet een code achter die niemand kan ontcijferen. Elk jaar op de dag van de verdwijning komt Wisting bij Katharina’s toenmalig partner. Ze bespreken de zaak, die eigenlijk hartstikke vast zit. Als een nieuw team wordt samengesteld blijkt dat Katharina’s partner de verdachte is in een andere cold case . Wisting wordt gevraagd om iets meer op te trekken met Katharina’s partner, als het team deze cold case weer in de media brengt.

Dit boek is meer een psychologische thriller, dan een gewone thriller. Weinig actie, maar veel onderhuidse spanning.
Het geef toch een kijk hoe werkelijk een cold case heel lang kan sudderen en dan toch tot een goede oplossing kan komen, omdat een paar mensen de juiste link leggen.

Een mooi en goed verhaal. Het van mij wel wat spannender gemogen. Maar ja dat zal waarschijnlijk te ver van de echte waarheid afstaan.

Meer recensies van Gerrie van den Berg