David Baldacci is een snelle schrijver. Elk jaar levert hij minimaal 2 boeken af. En dan hebben we het nog niet over de YoungAdult boeken want die doet hij er naast.

Nu heb ik weleens gelezen dat hij een heel schrijversteam heeft, dus misschien verklaar dat het hoge tempo.

Een ander kenmerk is dat David Baldacci snel afscheid neemt van zijn hoofdpersonen. Na 5 a 6 boeken is het wel op. Dat doet hij best slim. Soms zie je dat schrijvers te lang doorgaan met hun hoofdpersoon. Michael Connelly doet dit door telkens een nu hoofdpersoon naast Harry Bosch te zetten. Baldacci doet het hier ook een oud hoofdpersoon komt Amos Decker te hulp.

Het derde kenmerk is dat Baldacci meerdere verhaallijnen start. Soms zijn ze eerst los en daarna komen ze bij elkaar. Ondanks dat het verhaal niet met losse verhaallijnen begint, had ik toch het gevoel dat er te veel dingen door elkaar lopen. En dat is jammer.

Amos Decker wordt op een moordzaak gezet in north Dakota. Waarom dit een zaak is voor het bureau is Amos niet duidelijk en ook de lokale politie niet. Amos moet alles letterlijk uitzoeken.

Er komen ontzettend veel karakters voor in het boek. Ik heb het in 2 dagen gelezen. Maar de 2de dag was ik een aantal personen kwijt.

Baldacci kan beter. En daarom waardeer ik het met 3 sterren.

Reacties op: Helaas te veel verhaallijnen

Ondergronds - David Baldacci