De master of plottwists

Steve Cavanagh kwam een paar jaar terug met Eddie Flynn een advocaat met een bijzonder hobby. Hoewel dat in zijn eerste boek meer naar voren komt als in het vierde .

Verdraaid is een stand-alone. Met een hele kleine verwijzing naar Eddie Flyn.

JT LeBeau is een succesvolle thrillerschrijver. Maar niemand weet wie de schrijver is. Hij is erg slim in het uitdenken van de moorden in zijn boek.
Maria komt achter dat haar man geld krijgt van een bedrijf en vermoed dat haar man de schrijver is en het geld achter houdt. Ze beraamt een moord met een bevriende ober op haar man. Maar dat loopt anders af.

Steve Cavanaugh laat je continue tollen in de plottwist. En als je denkt dat je weet hoe het in mekaar zit, dan veranderd hij het plot weer.
Het boek zit zeer ingenieus in elkaar en is heel prettig om te lezen.

De boeken van Steve worden telkens beter dertien was al een heel stuk beter, maar dit is wel zijn meesterwerk tot nu toe. Dus 5 sterren.
Steve Cavanagh laat ons zien dat hij de master of plot twist is. Ik ben benieuwd wat hij met fifty/fifty ons laat zien.

Meer recensies van Gerrie van den Berg