Wordt dit een van mijn nieuwe lievelingsseries?

Jennifer 13 september 2020
Dit boek was gewoon ontzettend leuk om te lezen en de hele wereld vind ik heel knap opgebouwd. Het is niet foutloos, maar dit kan zeker een van mijn lievelingsseries worden. Ondanks dat sommige delen van dit verhaal tegen een informatiedump aan hingen (veel namen en personages), had ik stiekem nog meer backstory gewild! Wat is er honderden jaren geleden met het portaal gebeurd? Waarom hebben de noxen en lumens zo’n hekel aan elkaar? Kom maar op met die prequel!

Minpunten
- Er waren voor mij iets te veel personages en ik had meer verwacht van de toegevoegde waarde van Solix' en Asters verhaallijn.
- Ik zou graag meer nuances in gedachten en emoties zijn en meer voegwoorden om verbanden beter aan te geven.
- Veel personages waren preuts en naïef en er werd voor mij iets te vaak gehuild.
- Er zat een water, lucht, vuur, aarde cliché in
- Er zit een uitverkorene cliché is dat naar mijn mening NOG niet goed genoeg is uitgewerkt (deel 2 let's go)
- De Thiedard en Jacoba verhaallijn was voorspelbaar en had voor mij weg gemogen.

Pluspunten
+ Prettige en beeldende schrijfstijl. Lees lekker weg.
+ Heel. Veel. Fantasy.
+ Een wereld die ontzettend goed en origineel in elkaar zit.
+ Likeable personages die ruimte hebben om te groeien. Ze zijn niet perfect en dat maakt ze juist herkenbaar en realistisch.
+ Adorable slaapliedje.
+ Personages die zich goed van elkaar onderscheiden en echt een persoon op zichzelf zijn.
+ Geen eind goed al goed cliché en niet iedereen is een heteroseksueel stelletje aan het einde. Boon heeft juist dappere keuzes gemaakt.

Conclusie: minder personages, meer nuance en meer backstory van de hoofdpersonen please! Geef de hoofdpersonen die juist zo goed zijn neergezet wat meer de ruimte en dan heb je me helemaal te pakken.

Meer recensies van Jennifer