Aziatisch maar dan anders

Joke Zwier 14 februari 2020
Een mooi vorm gegeven kookboek vol Aziatische recepten. Als je geen vlees, zuivel, vis of ei wilt eten is dit een ideaal kookboek. Als je Azië ziet, wil je het meteen oppakken en bekijken. Een heerlijk fleurige cover, waarvan de kleuren binnen in het boek terugkomen. Het is fraai geïllustreerd en voorzien van mooie foto's. Boven elk recept staat een anekdote die soms een glimlach op mijn gezicht doet verschijnen.
Voor in het boek is een alternatieve indeling opgenoemen. Hierin vind je ook gerechten die uitstekend passen bij een bepaald jaargetijde.
Bij elk recept staat vermeld voor hoeveel personen en of het geschikt is voor vegetariërs (V) of veganisten (VO). Meera Sodha geeft als tip mee dat coeliakiepatiënten de sojasaus door tamarinde kunnen vervangen. Een favoriet recept van mij is saag panir met tomaten en boerenkoo.l Vietnamees koffie ijs is een heerlijk dessert!

Meer recensies van Joke Zwier