Een heerlijke feelgood roman die je meteen doet verlangen naar zonnig Toscane waar De chocolatiers zich afspeelt. Het water liep mij regelmatig in de mond bij de beschrijving van handgemaakte bonbons. "Een chocoladetruffel had haar lot veranderd. Een zachte, met cacaopoeder besprenkelde truffel gevuld met een ganache van donkere chocolade en framboos en gehuld in een couverture , een dikke laag chocolade die optimaal smolt bij lichaamstemperatuur."
De liefde voor chocolade druipt bijna van de bladzijden af. En regelmatig kreeg ik door de beschrijvingen van de handgemaakte bonbons hier gewoon trek in.
Celina heeft haar man Tony verloren en besluit op een dag zijn familie in Toscane op te zoeken, samen met haar zes jarige zoon Marco. Waarom Tony haar altijd verboden had om contact op te nemen snapt ze niet, daar ze daar met open armen wordt ontvangen.Als ze besluit om daar te gaan wonen en zelf haar eigen handgemaakte bonbons te gaan verkopen verandert haar leven drastisch. Hoe? Deels doordat ze achter een geheim in het leven van haar overleden man Tony komt en omdat zij voor keuzes in haar leven gesteld wordt. Je leert Celina goed kennen en de beeldende schrijfstijl van Jan Moran doet je ter plekke wanen. Een vlot geschreven verhaal vol intriges, liefde, geheimen, maar ook romantiek.

Reacties op: Chocolade met een extra tintje

De chocolatiers - Jan Moran
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 8,99