Kortverhalen

Katrien Baert 09 februari 2020
Gie Bogaert, gekend door zijn boek Roosevelt, schreef in dit boekje tal van kortverhalen. Het ene verhaal al beter dan het andere, maar inhoud en diepgang vind je in elk verhaal terug.

"De medicina over een nachtvlinder, met name de mot, Tinea, die haar eitjes op de hoofdhuid en de haardos van nietsvermoedende Romeinen legde. De ongelukkigen, waar de mot in zat, liepen rond met stijve haarborstels, overdekt met een grijs poeder. In Frankrijk spreekt men nog steeds van '"la Teigne", de mottenziekte. De Engelsen wisten te vertellen dat het Latijnse mottenverhaal niet deugde en dat het onheil eigenlijk veroorzaakt werd door wormen, meer bepaald de ringworm."

"Virginia Woolf blijkt, vóór haar crisissen, dat ze de vogels buiten Grieks hoorde praten."

Dit zijn enkele voorbeelden die ik citeer uit het boek.
Alhoewel het een boek is met de nodige diepgang, heb ik het maar matig graag gelezen. Niet ieder verhaal vond ik geloofwaardig.

Meer recensies van Katrien Baert