Een doorzetter

Katrien Baert 21 maart 2021
Een typische, maar goeie roman. Na het lezen van de eerste bladzijden werd ik het boek ingezogen en wou het in één ruk uitlezen, wat dan ook is gebeurd.
Lander, die nadat zijn vader op gruwelijke wijze werd vermoord tijdens één van tochten als volwaardig lid van de haarteuten de plaats van zijn vader inneemt en zo mee vertrekt met de karavaan naar Denemarken om daar zaken te doen, ontmoet de mooie "Mette" en werd hopeloos verliefd op haar. Mette vergaat het niet zoals het moet en hij raakt haar spoor bijster. Na enige tijd zoeken, vindt hij haar terug en neemt haar mee naar zijn geboortedorp, waar ze kort daarna in het huwelijk treden. Dan pas begint de rest van haar leven en dankzij haar harde, maar eerlijke aanpak, krijgt ze heel wat bewerkstelligd.
Herman Grouwels pent hier een heel leuk, maar toch doorspekt van de nodige problemen en lichte spanning een goede (historische) roman neer. Voor mensen die graag romans lezen is dit boek een must, voor anderen misschien een kans om deze auteur te leren kennen.
Ik heb dan ook 4 sterren toegekend. Alle personages worden volledig uitgewerkt en het plot is wel een verrassing. Ik zie alvast uit naar een volgend boek van zijn hand.

Meer recensies van Katrien Baert