Zeer actueel

Katrien Baert 23 juni 2020
Het overkomt Caro nog maar eens. Zoals ze sinds de dood van Cas doet, is samen met haar hond de zondagvoormiddag een wandeling maken in het bos. Haar hoofd wat laten rusten en te kunnen terugkeren naar wat er haar de laatste 6 maanden is overkomen. Ineens ziet ze door de mist heen een vrouwelijke schim die zegt 'help mij, zoek mij en vind mij". Dan pas zag ze pas een piepkleine gedaante. Klopt haar beeld wel? Overkomt het haar nogmaals dat ze meer ziet dan anderen?

Hoe heet ze ook alweer dat meisje dat vrijdag als vermist werd opgegeven, vroeg ze aan Ariana? Romi, een meisje van 17 jaar. Caro weet niet wat ze hiermee moet. Moet ze Frederic oproepen, de politieman die haar steunde en hielp om Loïs terug te vinden? Het lijkt allemaal zo onwaarschijnlijk en toch is ze zeker van wat ze zag en hoorde. Ze besluit uiteindelijk toch om Frederic in te lichten.

Hiermee is het verhaal ingezet en als tweede luik verhaalt ze om beurten de personen die er toe doen en heel belangrijk kunnen zijn. Een derde luik is het samenbrengen van de personages en naar het plot toe te werken.

In het eerste luik voel je de spanning opdrijven en is het moeilijk het boek weg te leggen, Anja Feliers is terug! In het tweede luik krijg je heel veel belangrijke informatie te verwerken, maar lijkt de spanningsboog wat losgelaten te zijn. In het derde luik komt de spanning, zoals we van Anja gewend zijn, in volle glorie terug. Het boek wegleggen is hier dan ook niet meer mogelijk, je wil weten wie het gedaan heeft en wat de reden of motivatie is.
Deze keer had ik vrijwel snel door wie de dader zou zijn en dit is nieuw voor mij, dit had ik niet in vorige boeken.

Laat ons afsluiten met de schoonheid van dit verhaal en hoe vernuft het ook deze keer in elkaar steekt. Nog maar eens schreef ze een fantastisch verhaal en dit is Anja Feliers ten voeten uit en die straalt in terechte volle glorie. Je voelt in elke zin, in elke alinea en in elk hoofdstuk hoe reëel dit verhaal is en dat er is over nagedacht.

Meer recensies van Katrien Baert