Meer dan een verhaal van een zoektocht

Maartje 28 april 2020
Wanneer Anne Faber eind september 2017 een stuk gaat fietsen, houdt niemand het voor mogelijk dat ze Anne nooit meer terug zouden zien. Anne raakt vermist. Familie, vrienden, kennissen, politie en zelfs het leger gaan op zoek naar haar. Ze wordt gevonden. Verkracht, vermoord en begraven in een natuurgebied.

De zoektocht. De hoop, vrees en later het verdriet en de boosheid. De rechtszaak. Oom van Anne, Hans Faber, beschrijft de zoektocht. Als lezer ga je terug in de tijd, waar was jij toen je het bericht naar buiten kwam om uit te kijken naar Anne? Dit keer niet alleen de feiten, maar ook de emoties van de familie en vrienden gedurende de zoektocht en later tijdens het proces tegen de dader. Maar het boek is meer dan een beschrijving alleen. Ook stelt het de vraag of onze rechtspraak wel opgewassen is tegen daders als Michael P.. Weet de rechtsspraak in Nederland ons te beschermen tegen zulk soort daders? Of zou dan toch de doodstraf terug moeten komen?

Indrukwekkend.

Meer recensies van Maartje