“Dit verhaal is echt gebeurd, hoewel sommige dingen wel net iets anders gingen, maar als ik de dingen zou opschrijven zoals het echt ging dan geloof je het niet. Ik moet het hier en daar aanpassen, omdat je anders denkt dat ik het verzin. In het echt was het dus eigenlijk nog veel gekker.”

De jaren tachtig, een woongroep, vier moeders, een stel andere kinderen en goeroe Bert. De hoofdpersoon, een kind, vertelt hoe zijn leven van zijn 8e tot 10e eruitziet in de jaren tachtig. Is dit nou echt gebeurd? Kan dit überhaupt echt gebeurd zijn? Je vraagt het jezelf af in het begin, maar al snel verdwijnt dat naar de achtergrond. Je ‘luistert’ naar het relaas van een 8-jarige. Korte zinnen, de nodige kinderlijke onschuld, humor en alles in heldere duidelijke en nauwelijks iets aan de verbeelding overlatende (kinder-)taal geschreven. Inclusief een verrassend eind, waar je als lezer toch nog even in vertwijfeling wordt gebracht…. Kortom, een sterk debuut van Tim Kamps.

De verschrikkelijke jaren tachtig van Tim Kamps heb ik gekregen van/via hebban. Bedankt!

Reacties op: Sterk debuut

De verschrikkelijke jaren tachtig - Tim Kamps